drukuj

Lubartów: Były burmistrz przyszedł do pracy w szpitalu

Lubartowski radny zatrudniony w SP ZOZ

Radny Jerzy Zwoliński, były burmistrz Lubartowa pracuje dla SP ZOZ w Lubartowie. Nie udało się nam dowiedzieć czym się zajmie, bo Łukasz Semeniuk, dyrektor SP ZOZ, jest nieuchwytny.

Ze Zwolińskim dzisiaj połączyła nas szpitalna centrala telefoniczna. Nie chciał z nami rozmawiać o zatrudnieniu.

- Najmocniej przepraszam, ale jestem osobą cywilną - stwierdził po odebraniu telefonu w szpitalu.
- Jest pan przecież radnym.
- Jestem osobą prywatną, proszę o minimum kultury. Nie będę nic komentował - uciął były burmistrz, odsyłając do dyrekcji szpitala.

Zwoliński przegrał ostatnie wybory na burmistrza. Został radnym. Startował z kluby Współpraca i Rozwój, który nie zdołał utworzyć w Radzie Miasta Lubartowa odrębnego klubu. Przed kilkoma tygodniami Zwoliński wszedł do klubu radnych Platformy Obywatelskiej.

Lubartowski szpital podlega pod starostwo, a bezpośrednio pod wicestarostę Jacka Zalewskiego, szefa lubartowskich struktur PO.

- Potwierdzam: dyrektor SP ZOZ przekazał mi, że podjął decyzję o zatrudnieniu J. Zwolińskiego – mówi Jacek Zalewski.

Już jako szef lubartowskiego PO dodaje, że zatrudnienie radnego nie miało związku z jego wejściem do klubu PO.

W ostatnim czasie zadłużony szpital przeszedł poważne redukcje. Zwolniono pracowników administracji i pielęgniarki. (Tylko od marca do września zmniejszyło się o około 20 proc. zatrudnienie pracowników administracji i personelu pomocniczego.) Łukasz Semeniuk, dyrektor SP ZOZ tłumaczył to koniecznością zmniejszenia funduszu płac, który przed zwolnieniami pochłaniał ponad 80 proc. budżetu.

Jakie argumenty wziął pod uwagę zatrudniając J. Zwolińskiego? Nie wiadomo.

Pomimo wielokrotnych prób z Łukaszem Semeniukiem nie udało się nam skontaktować. Zostawiliśmy w sekretariacie informację o to co chcemy zapytać, ale wciąż słyszeliśmy, że dyrektor jest zajęty. 

Współpraca: Rafał Panas

Zdjęcia

  • Lubartowski radny zatrudniony w SP ZOZ

Zaloguj się lub utwórz konto, by oceniać

Komentarze
Jarosław
Jarosław wt., 2012-02-21 13:44

Refleksje Wojtka

Ponoć żadna praca nie hańbi i jest w tym trochę racji, jednak dobitnym faktem jest to, że o ile może praca nie hańbi to na pewno hańbi,niszczy i deprawuje pensja, którą otrzymuje się za niewolniczą pracę !!!

Oczywiście, każdy może stwierdzić, iż wybór zależy tylko do nas, ale jaki on jest: niewolnicza absurdalna praca kreująca systemowe potrzeby i obowiązki lub alienacja i brak tzw: społecznej akceptacji, co spycha człowieka na margines ludzkiej egzystencji...

(O ile nawet taką pseudo pracę w ogóle rzecz jasna w obecnych ciężkich czasach znajdziemy !!! (absurd)


Warto również wiedzieć, iż umiejętności i wykształcenie... nie są najważniejszym elementem (kryterium) w pozyskiwaniu pracy, lecz są nimi znajomości i układy, wygląd,  korupcja i manipulacja ...


To jest szeroko rozumianym rynek pracy można go określić tym oto jednym zdaniem: będziesz mieć wszystko albo nic)

Wojciech Dydymus Dydymski

Witek
Witek wt., 2012-02-21 13:54

Po pierwsze kumplostwo!

Chciałoby się powiedzieć do pana Zalewskiego: Kończ Waść wstydu oszczędź!!! 
I jeszcze jedno pytanie : jestem osobą bezrobotną - jeśli się zapisze do PO czy również mogę liczyć na zatrudnienie?
Czyżby pan Zwoliński zgodził się pracować za 1500 zł brutto ? ( bo tyle się miesięcznie podobno  zarabia w szpitalu w administracji).

Winnetou
Winnetou wt., 2012-02-21 14:23

To odwet za pec?

@Witek:

Nie kończ Waść, tylko idźcie wszyscy do wszystkich diabłów. W jeden worek

Ela Was
Ela Was wt., 2012-02-21 14:48

W końcu jakieś pozytywy

Hmm, byłam dzisiaj w PUP-ie i nikt mi niczego nie zaproponował.

Może myśleli, że mam wygórowane oczekiwania, a ja prosiłam tylko o staż, albo jakąś pracę interwencyjną i to był mój błąd;) Trzeba było walnąć prosto z mostu, że chcę to i to, tu i tu.

Mogę pracować także w PEC-u. Makarony odpadają z powodu niepełnosprawności.

Mieszkaniec1
Mieszkaniec1 wt., 2012-02-21 14:52

Gratuluje

Panie Zalewski ... ŻENADA!!!! " - Potwierdzam: dyrektor SP ZOZ przekazał mi, że podjął decyzję o zatrudnieniu J. Zwolińskiego – mówi Jacek Zalewski."....Ręka rękę myje!!!! W życiu nie oddam już głosu na Pana, idź Pan sobie do Zwolińskiego !!!! Bark słów. Rozczarowałeś mnie Pan zupełnie! A co na to Pan Puła?

pracownik
pracownik wt., 2012-02-21 16:28

Skok na kasę

Nie od dzisiaj wiadomo ,że lokalna PO szykuje przekształcenie szpitala w spółkę - czyli sok na kasę - koniecznie trzeba zatrudnić wszystkich swoich w nowej spółce. Zadajmy sobie pytanie po co istnieje szpital powiatowy - nie po to przecież żeby świadczyć usługi medyczne , ale po to żeby zatrudniać swoich partyjnych kolesi , nawet tych nowo farbowanych jak mister były burmistrz. Ciekawe jakie to umiejętności specjalne posiada i ile otrzyma pensji w tak trudnej sytuacji finansowej szpitala - jak twierdzą radny Zalewski i jego podwładny Semeniuk. Może trzeba na tą pensje zwolnić kilka pielęgniarek, darmozjadów lekarzy. A może pan Zwoliński zajmie się wdrażaniem certyfikatu ISO, lub prywatnym interesem szykowanym na 3 pietrze po okulistyce. Panie Zwoliński więcej na Pana i na Pana ugrupowanie polityczne nikt w powiecie lubartowskim nie odda głosu. Ciekawe co na to współkoalicjant z PSL- u.

pracownik
pracownik
pracownik wt., 2012-02-21 17:00

Szanowny Panie Dariuszu

Szanowny Panie Dariuszu Jędryszka niech Pan nie liczy na otrzymanie jakiejkolwiek rzetelnej  informacji od Pana Dyrektora Semeniuka, on pełni razem z nową Panią Dyrektor tylko funkcje wykonawczą, głównym dowodzącym jest oczywiście Pan Radny Zalewski. Zatrudnienie Pana byłego burmistrza nie odbyło się bez jego wiedzy i zgody. Przy okazji może Panu uda się uzyskać jakiekolwiek informacje na temat przyszłości szpitala w Lubartowie, kilka podpowiedzi: kiedy szpital przekształcony będzie w spółkę, kiedy przeniesiony będzie oddział płucny do szpitala na Cichą, ile oddziałów po przekształceniu w spółkę ulegnie likwidacji, ile trzeba zwolnić jeszcze pielęgniarek i lekarzy.
A teraz najważniejsze  jak pozbyć się dwóch największych problemów obecnej dyrekcji tj. pacjentów i oczywiście lekarzy.

pracownik
Makaroniarz
Makaroniarz wt., 2012-02-21 17:23

Jak żyć Panie Zalewski? Jak żyć?

Dyrektorzy wciąż się zmieniają a w szpitalu jak była bida tak jest dalej. Nic się nie zmieniło i z tego co widać będzie jeszcze gorzej. Wszyscy dyrektorzy  byli nominowani z klucza politycznego i wszyscy zostali przywiezieni w teczkach. Pamiętamy kolejnych dyrektorów:
- pan Chęć, pan Portka,pan Radwański,pan Dudziak,pan Barwiak i obecnie panujący pan Semeniuk.
Każdy z w/w panów nie zagrzał miejsca na stołku dłużej niż rok. Czyżby przyszedł juz czas na zmianę dyrektora?

pracownik
pracownik wt., 2012-02-21 17:43

Do Makaroniarza. Genialne , o

Do Makaroniarza. Genialne , o tym nie pomyślałem. Czas na zmianę Dyrektora , nowym będzie kto?.
Oczywiście nowy Prezes przyszłej partyjnej spółki szpitalnej Pan Zwoliński.  Witamy Nowego Pana Dyrektora na pokładzie" Titanica". Proszę pamiętać , Nowy Panie Dyrektorze , że kapitan schodzi ostatni z tonącego okrętu. 

pracownik
tak_to_ja
tak_to_ja wt., 2012-02-21 19:32

,,,jestem ciekawy czy

,,,jestem ciekawy czy naprawdę w szeregach pracowników naszego lubartowskiego szpitala, nie ma ani jednego pracownika, który byłby wstanie ogarnąć obowiązki jakie otrzymał do zrealizowania Pan Zwoliński? Czy Pan były burmistrz otrzymał stanowisko w SP ZOZ z racji wygrania jakiegoś konkursu, a może przeszedł przez "sito" skomplikowanego procesu rekrutacji i pokonał spore grono kontrkandydatów. A może tak jak inny fachowiec, który objął tekę specjalisty, logistyka, kierownika i fachowca w PEC-u Pan radny Kardasz został namaszczony na to stanowisko z racji bycia w kumplostwie i kolesiostwie z Panami z ekipy obecnie rządzącej w naszym mieście. Myślę, że Urząd Miasta jak również Starostwo powinny utworzyć wspólny portal, na którym mieszkańcy powiatu lubartowskiego będą mogli zasięgnąć informacji o wolnych stanowiskach w instytucjach im podległych. Bardzo chętnie wyślę swoje CV i list motywacyjny i stawię się na rozmowę kwalifikacyjną, żeby konkurować i walczyć o pracę nawet z takimi specjalistami jak Pan radny Kardasz i Pan były burmistrz Zwoliński.

P.S. Proszę tylko wcześniej o informację, do której partii muszę przynależeć...a Panie Kardasz "...nie boi się Pan tak tego węgla wozić?..".

robert lubartów
robert lubartów wt., 2012-02-21 19:44

ciekawy

Teraz może być tylko lepiej.szpital stanie na nogi ,wszyscy będą zadowoleni.Chora służba zdrowia wyzdrowieje. Gratulacje !

Robert Tomala
Mieszkaniec1
Mieszkaniec1 sob., 2012-03-10 01:23

Tomala Robert

@robert lubartów:

ej... gościu jak zwykle w swoim sarkazmie nie zabłysłeś... nudzisz mnie...... radziłbym zająć Ci się swoimi prywatnymi sprawami, których masz co nie miara... Ty jesteś z tego samego okręgu co radny Błaszczak?

robert lubartów
robert lubartów pon., 2012-03-12 15:12

sprawy prywatne

@Mieszkaniec1:

Jak każdy mamy ich wiele..Ma ich  co niemiara i Pan Zwoliński ale to nie jest miejsce heheheh.Błaszczak zapewne również ma ich bez liku a to jego już prywatna rzecz nie tu się pisze o Twoich czy moich sprawach (prywatnych).

Robert Tomala
WALDI
WALDI wt., 2012-02-21 20:10

 Myślę, że wsród pracowników

 Myślę, że wsród pracowników naszego szpitala nie ma niestety takiego,który ewentualnie mógłby zastąpić Pana Zwolińskiego na stanowisku i ogarnąć jego obowiązki.Jak ktoś napisał były burmistrz będzie wdrażał w lubartowskim szpitalu ISO. To jest bardzo poważna i odpowiedzialna sprawa.Było już kilku śmiałków,którzy chcieli tego dokonać i niestety się im nie powiodło. Po kilku miesiącach ciężkiej pracy i pobieraniu niezłej kaski musieli odejść lub zmienić stanowisko na inne, mniej odpowiedzialne,mniej stresujące i mniej wyczerpujące. Wdrażaniem ISO zajmowano się już ponad 5 lat temu za panowania Jaśnie Wielmożnego Pana Dyrektora Radwańskiego, który notabene miał przed nazwiskiem dr n.med. Tak wykształconemu dyrektorowi to się niestety nie udało. Być może gdyby dłużej popracował to kto wie? Wdrażaniem ISO zajął się też jego następca,słynący z tego,że podpisywał co leci,nie zawsze wiedząc co podpisuje. Pomagała mu w tym jego kumpela Mirra,która była również z tego tytułu sowicie wynagradzana.Po odejściu Waldka Dudziaka pałeczkę wdrażanie ISO przejął następny dyrektor niejaki Barwiak,który tę misję zlecił panu Tomaszowi K,który z wykształcenia jest prawnikiem więc nie powinien mieć z tym żadnego problemu.Niestety i jemu się to nie udało.Poprosił Barwiaka o przeniesienie go na inne,mniej stresujące stanowisko i do dzisiaj siedzi na cieplutkim stołku -jest kierownikiem jednego z działów w szpitalu. Po tak dużych perypetiach i problemach z wdrożeniem tego nieszczęsnego ISO miejmy nadzieję,że tym razem uda się to dokonać Panu Zwolińskiemu.My ze swej strony powinniśmy  go w tym wspierać i życzyć z całego serca powodzenia.Może w końcu będziemy mieli to upragnione ISO.Tylko do czego ono nam jest potrzebne? 

Fredka_P
Fredka_P wt., 2012-02-21 21:09

Popieram

@WALDI:

Jakie miasto taki system jakości. I w Lubartowie fw SP ZOZ aktycznie ISO nie jest do niczego potrzebne. BYLEJAKOŚĆ - tak jest to.

Działacz PO
Działacz PO wt., 2012-02-21 20:15

Dość gderania!!!

Możecie sobie wylewać swoje wypociny i tak nic to nie zmieni.Naszym zamiarem jest jak najszybsze przekształcenie tego szpitala w spółkę, dlatego zrobimy to za wszelką cenę. Zwolnimy wszystkich lekarzy i pielęgniarki, damy pracę swoim rodzinom i znajomym. PO przekształceniu będziemy zatrudniać kogo chcemy i za niskie stawki, bo wszyscy będą na kontraktach. Koniec z wysokimi zarobkami lekarzy 3200 dla specjalisty i 3500 dla ordynatora to zdecydowanie za dużo. Kto będzie chciał dalej pracować to za maksimum 30 zł za godzinę. Połączymy oddziały zabiegowe w jeden z jednym dyżurnym, przeniesiemy płucny na internę i też będzie 1 dyżurny. Zrobimy to, a wasze protesty i groźby nic nie zmienią. Brawo Panie przewodniczący Zalewski popieram Pana w 100 %.

Marian
Marian śr., 2012-02-22 10:49

anonimowo?

@Działacz PO:

To przewodniczący Zalewski nie będzie wiedział komu ma dziekować Działaczu PO ;p

Fredka_P
Fredka_P wt., 2012-02-21 20:59

Brak

Jak to jest, że tylko lizusy (powyżej) albo ludzie zawistni (też powyżej) komentują rzeczywistość.

Albo im przeszkadza, że ktoś z klucza politycznego albo że bez konkursu albo że wogóle jest. I każdy wie najlepiej jak to zrobić by było lepiej i dostatnio.

A wracając do meritum: Co ten biedny człowiek (Dyrektor) mógł zrobić innego?

Nie zatrudniać - w takim przypadku za kilka dni okaże się że może plan finansowy nie taki albo współpraca się nie układa i kolega Grzegorz S. czekający od blisko roku na stanowisko i tak zatrudni kogo trzeba. Może i jest on oficjalnie z innego rozdania ale co to przeszkadza. Zwłaszcza gdy Pan Wicestarosta w niełasce mediów.

Zatrudnić - kilka dni pokrzyczą i przestaną. Taka jest mentalność tłumu.

Może to co piszę jest i przykre ale to nasza Lubartowska rzeczywistość.

Na pytanie: a jak ty byś to zrobiła? Odpowiem krótko: bez pozbycia się narośli w postaci tzw. niewidocznych (anonimowych?) decydentów, niewiele poza czekaniem można dokonać.

Praktycznie wszyscy wiedzą jak, poza protokołem, wpływa organ założycielski na kierownictwo szpitala (chociażby komentowane zatrudnienie), czasami padają komentarze jak pracuje rada społeczna szpitala (realizację podstawowej funkcji tj. doradczej zastąpiono koncertami oczekiwań, roszczeń i rozliczaniem - tylko czego?). Dosyć ciekawe rozmyto odpowiedzialności za sytuację w SP ZOZ. Jeśli się nic nie zmieniło członek Zarządu Powiatu odpowiadający za SP ZOZ nie jest członkiem rady społecznej. Pomimo, iż te osoby mają świadomość, że ich działalność i działania oraz efekty są znane szerszemu ogółowi brak jest jakichkolwiek zahamowań. Bo i po co skoro społeczeństwo nie wyciąga wniosków, a oni nie ponoszą konsekwencji.

A na koniec przypomnę, iż w przypadku komercjalizacji członkowie obecnego organu założycielskiego lub może niektórzy wchodzący w skład rady społecznej SP ZOZ zostaną powołani do rady nadzorczej nowego podmiotu. Może im się wydaje że dalej będą mogli nic lub niewiele robić, jednakże winni pamiętać, że prezes zarządu spółki jest zobowiązany i co gorsze ma narzędzia do dyscyplinowania pracy organ nadzoru. Jeśli tylko będzie miał cojones (nawet gdy będzie to kobieta) to Panowie mogą się rozczarować.  I już tak na koniec końców - to raczej nie prawda że SP ZOZ otrzyma jakieś znaczące środki na rozwój po przekształceniu. Będą to pieniądze przeznaczone na spłatę zobowiązań, a to oznacza, iż po ich spłacie wierzycielowi, którym w jakiejś częsci jest Starostwo Powiatowe w Lubartowie dopiero w drugim kroku musi ono podjąć decyzję np. o dopłacie do kapitału. Jakoś tego nie widzę.

Ela Was
Ela Was śr., 2012-02-22 08:38

Fachowiec

Ja akurat jestem zdania, że w tym wypadku Pan Zwoliński okaże się sprawnym organizatorem.

Lubartów widział dziwniejsze kariery, jak chociażby stanowisko menagera od sceny w parku ;) czy jakoś tak

Marian
Marian śr., 2012-02-22 10:50

następna tajemnica

Kogo dotyczy wpis?